Sunday, April 7, 2013

Movie : The Croods

Salam pagi Ahad.

Ohh...dah lama tak update blog, kan. Takde mood + ada la some problem.

Okay, kita straight to the point. Eh straight to the point apenye. ;p kita teruskan ngan entri ni. 

Aku tengok movie ni ngan Encik Suami minggu lepas.

Mengisahkan sebuah keluarga masa zaman batu. Sebelum ni diorang ada ramai jiran. Tapi semua dah mati, atas banyak sebab. So tinggal la diorang jer. Family ni duduk dalam gua. Diorang hanya akan keluar gua bila waktu siang, untuk cari makanan. Lepastu, kena masuk balik duk dalam gua.


Trailers.



Keluarga Croods.





Prinsip Grug sebagai si ayah dan ketua keluarga : jangan tinggalkan gua. Kalau tinggalkan gua, mesti akan ditimpa bencana dan mati.

Tapi suatu hari, gua mereka telah runtuh dan musnah. So bermula la pengembaraan diorang. Mengembara bersama Guy, si lelaki yang moden sikit la dari family gua nih.


Si Eep ni penuh dengan perasaan ingin tahu. 



ta..ta..taaa..... *lebih kurang camni la*
kelakar gila. ;D


The adventures begin. 




to the mountain.
Grug sibuk nak mencari gua baru. Tapi Guy pulak sibuk nak ke mountain tu.


Malu2 kuceng.


Sedih sangat time nih. Besarnya pengorbanan si ayah. 
& kuatnya semangat si ayah untuk selamatkan family dia.


Overall, movie ni sangat best. Asyik gelak jer tengok perangai sorang2. Tapi cite no kiranya ada nilai2 moral jugak la. *nilai moral kaauuuu??

Contoh, macam si Grug yang terlalu sayangkan family dia dan akan protect family dia walau camane cara sekalipun.

So pada yang tak tengok lagi movie ni, cepat2 la tengok. Tak rugi ok.

Thanks for reading. ;)



.

4 comments:

cha said...

i nak tengokkkkk sebab Yuna nyanyi lagu cite ni kan haha. lagipun sume kata best cite ni

chenta nana said...

best nye tengok wayang... huwaaaa.... teringin nak tgk wayang gak.. tapi dah sarat benor ni... takut teberanak dalam wayang.... hehehe

Nini Mohd said...

@cha
memang best sgt cite ni.
a'a, yuna yg nyanyi.
tp i tak perasan pulak lagu tu. huhuu~

Nini Mohd said...

@chenta nana
hehee~
xpe, nana beli dvd jer.
x pun download kat internet jer. ;)