Saturday, April 21, 2012

Wedding prep : Homestay booked.

Salam hari Sabtu!


Memandangkan majlis kitorang 2 hari, i.e. akad nikah hari Jumaat dan sanding hari Sabtu, dan rombongan Encik Tunang datang dari jauh, so kena la bermalam kat kampung aku untuk majlis keesokan harinya. So, kena la cari homestay untuk diorang.


Masa balik kampung dua minggu lepas, dah survey homestay. Tapi tak book pun. Dua hari lepas, aku proceed jer call pakcik owner homestay tu. & terus book. Tapi deposit belum bayar lagi. Aku mintak tolong akak aku jer bayarkan deposit bila dia balik kampung minggu depan.


Haritu kan aku survey 2 homestay. Tapi aku book 1 jer homestay. Tak tahu la muat ke tak untuk rombongan Encik Tunang nanti. Sebab tak confirm lagi berapa orang yang akan pegi Terengganu nanti.


Takpe la. At least dah book 1 homestay. Kalo tak muat, baru book homestay lain. Itu pun kalo ada lagi homestay yang available. -.-'


.

3 comments:

Hanys Jehari said...

I book 3homestay utk.family.lelaki..huhu. Nasib husbnd.byr sendiri... Lagi best, book n byr hanya 3 hari sblm majlis.huhu.

choclairissa@intan marliana said...

insyaAllah homestay kt trg xkn penuh n byk..murah2 plak tu (org trg sejati) :)

Nini Mohd said...

Hanys Jehari : banyaknyer homestay awak book. huhuu~ sy maybe kena book 1 lg homestay.

coclairissa@intan marliana : banyak tu memang banyak. tp nak cari yang dekat2 ngan rumah tu yg susah. huhuu~