Sunday, October 30, 2011

Nilai 3 to Putrajaya to Nilai 3

Last Deepavali aku ke Nilai 3. Actually hari Khamis tu ada kes kat Putrajaya. Then anak saudara pulak dah dapat kerja kat Sepang, kena lapor diri on 28th. So,dia pun ikut la aku sekali, sekaligus jadi teman aku drive & teman berjalan2 kat Nilai 3. Hehee~


Actually (lagi) aku plan nak bertolak pagi. So, maybe tengahari atau petang sikit sampai kat Nilai. Sempat uruskan apa2 yang patut untuk anak saudara aku tu & boleh terus pegi Nilai 3. Tapi hampeh, aku bertolak tengahari. Sebab? Saje, suka2, atau yang paling tepat = MALAS. Heheee..agaknya penat sangat kot. Tu yang malas semacam jer. *alasan 


So, setelah jadi pemandu berhemah (cehh) dengan hanya 110km/hr dari JB ke Nilai dan 90km/hr kat Melaka , sampai la kat Nilai around 4pm. Ke situ, ke sini, ke sana menguruskan apa2 yang patut untuk budak tu. Akhirnya pukul 6++ baru bertolak ke Nilai 3. Dekat pukul 7 malam jugak la sampai sana. 


Dah time camtu, nak jalan pun tak best. Tambah pulak ngan hari hujan. Lagi la tak best nak jalan2. Huaaa~~ Masa ni la nak salahkan diri sendiri sebab tak bertolak awal2. 


Tapi part yang best, kat situ dah tak ramai orang. Sebab masa kitorang sampai, banyak kereta yang tengah nak keluar dari Nilai 3. Kitorang baru sampai, diorang dah balik. Jalan pun jem giler. So, time kitorang balik pulak, jalan dah lengang. Hehee~ part ni yang best. ;) 


Eh eh..baru sampai, dah cerita part balik ke? Belum balik lagi. Baru jer sampai nih. ;p 


Nak parking pun tak susah. Korang bayangkan kalo time cuti, betapa sesaknya Nilai 3  tu ngan manusia dan jugak kereta? Huh.





First kedai yang masuk, mesti la VR Star, sebab tu kedai yang pertama. 



Dilarang ambik gambar. 
Eh, so aku tengah buat ape nih? Kahkahh~ ;p 



Sebenarnya aku ke Nilai 3 ni sebab nak cari bunga & survey barang2 untuk wedding nanti. Survey jer. Beli lain kali, bila aku datang lagi ke sini. Bulan 12 nanti ada kes kat Putrajaya lagi. So, maybe time tu boleh beli apa2 yang patut. =) 
Haritu sempat pegi ke beberapa kedai jer. VR Star, Astana Mayang Sari, U n Me (camni kot nama kedai tu.lupa daa..), dan ada la beberapa kedai lagi. Hari dah malam. Badan pun dah penat. Kedai pun dah banyak tutup. Hari pulak hujan. Wuwuuu~ T_T 







The next day (Thursday, 27.10.2011), pegi Putrajaya.




Nephew yang jadik mangsa kena teman aku pegi Nilai 3 & Putrajaya. ;D




Lepas habis kes, aku bawak budak ni pegi jalan2 kat Alamanda Putrajaya. Upah teman ke? Tapi takde belanja dia ape2 pun. Just belanja makan jer. Itu pun makan kat cafe mahkamah Istana Kehakiman jer. Hehee~ 


Lepas jalan2 kat Alamanda, aku dengan gighnya drive pegi Nilai 3 pulak. Ni semua sebab tak puas jalan2 survey barang semalamnya. Hehee~ 



Bungaaa~


Antara barang yang aku nak survey : bunga, pasu, doorgift, paperbag, errr...ape lagi ek. Semua la kot. Ada yang aku dah jumpa yang berkenan. Tapi bunga tak jumpa. Kaler bunga yang aku nak tu...mak aih....punyerlah susah nak cari. Seriously, susah. Kat Romantika kat Plaza Angsana, JB pun aku dah cari. Tapi takde. Hukhukk~ =(


Akhirnya aku just beli crepe paper ngan white flower tape. Hajat hati nak try men-DIY something. Tapi ntah jadi ntah tidak.


Masa kat Nilai 3 tu ada jumpa doorgift yang macam aku nak (macam yang aku nak, bukan macam guest nak. kehkehh~ ;D ). Harga agak murah untuk doorgift saiz tu. RM1.99/pcs. Actually harga dia RM2.50/pc. Sekarang tengah promosi. Ni diorang yang tulis kat situ la. Tak tau la ni harga just nak impress customer ke ape.


Tapi kalo beli banyak pun, harga tetap sama. Cuma kalo beli banyak tu, dapat free paperbag (jenis kotak tu), sama kuantiti ngan doorgift yang kita beli tu. Ok a tu, kan.


Murah tu memang murah. Tapi kalo aku beli 1000pcs,  dah RM1999 dah. RM1999 Untuk doorgift sahaja? Perghhh~ kayap lah.


Kawen kawen kawen = duit duit duit. 


Duit terbang. Bukan duit masuk poket. 




Ok bye~



.

No comments: