Tuesday, May 3, 2011

"the best chicken chop in Johor Bahru". perghh~

Lepas buat surprise yang takde la surprise sangat untuk Encik Kuneng dan lepas makan sikit kek yang penuh ngan buah dan sangat lazat tu, aku bawak ler Encik Kuneng pegi makan kat IT ROO CAFE. Actually bukan aku yang bawak, aku just tunjuk direction jer. Encik Kuneng yang bawak aku pegi sana. ;p 

Aku pernah makan sekali jer dulu kat sini, pastu terus pasang niat nak bawak Encik Kuneng pegi makan kat sini. Maklumlah, kalo dulu time dia duk sini, selalu jer jalan2 cari makan ngan dia. Tapi sekarang dah jauh, jarang2 jer dapat jalan2 cari makan ternak lemak sama2. So, bila dah jumpa tempat makan yang best, mesti la nak bawak dia melantak kat situ jugak. ;D

Oh, IT ROO CAFE ni memang terkenal ngan chicken chop dan dikatakan "the best chicken chop in JB". Seriously, chicken chop kat sini memang best. Harga pun reasonable jugak la. 





Yeaahhhhh...mari lah menternak dan membiakkan lemak yang dah makin membiak2 nih. 



Grilled chicken chop with mushroom sauce
Perrghhhh~ lazat berkrim disukai ramai. 
Aku ngan Encik Kuneng order makanan yang sama.
Saje aku nak dia rasa chicken chop yang lazat nih.


[kanan] Iced Cappuccino. Encik Kuneng punyer. 
[kiri] Hot Cococino (betul ke aku eja nih?). Aku punyer. 


Aku terpaksa order air panas. Sebab tengah selsema. :[ Tapi tetap curik ais dalam gelas Encik Kuneng untuk kurangkan panas Hot Cococino nih. Aku tak suka minum air panas sangat. Tak best + tak hilang dahaga. Kalau panas sangat, confirm aku takkan minum. Aku lebih suka air sejuk. Walaupun orang cakap tak elok banyak minum air sejuk / ais, ade aku kesah? huahuaa~ ;D



Makanan dah terhidang depan mata. 
Tapi Encik Kuneng agak busy.


Saya makan dulu la yer, awak. 
Tak baek biar makanan lama2 depan mata. Muahahaa~ ;D 



Buat2 muka chomel pulak. Sudah lah tu. ;p


Encik Kuneng : meh nak suap. 
;p 



Bestnyer menternak lemak, kan Encik Kuneng. 
Meh kita sama2 tambah berat badan, dan membuncitkan perut yang dah makin muncet nih. 
Muhahaa~ ;DD 


Hot Cococino. Best tau.


Iced Cappuccino. Pun best. 
Curik sket iced cappucino Encik Kuneng. ;D


Jalan Dhoby.


IT ROO CAFE nih kat Jalan Dhoby, JB. Best makan kat luar cafe jer. Lagipun time tu aku kurang sihat. Kang kalau asyik duk bersin2 dalam cafe tu, lari pulak customer kat situ. Muahahaa~ ;DD 



Saje jer buat muka mintak pelempang, kan? 
*huihhh...licin pinggan dia. tau la lazat hingga menjilat pinggan. huahuaa~ ;D


Ini pulak muka control ayu. 
Sebab dalam mulut penuh ngan potato. 
Senyum pun terpaksa jer. -.-
*ishhkkk...aku sendiri pun rasa geram ngan pipi aku. nape kembung kembang banyak lemak sangat haaa???



Senangnyer hati sebab dapat jalan2 carik makan ngan Encik Kuneng. Dan yang penting, Encik Kuneng pun cakap chicken chop tu best. Sampai dia cakap lain kali nak makan kat sini lagi. Tapi nak order benda lain pulak. Haaa..kan dah cakap. Tak sia2 aku introduce tempat ni kat dia. Lepas makan kat sini, terus pecut ke Senai Airport, sebab Encik Kuneng dah nak berangkat balik. Wuwuwuwwuuuuu~~ T_T  

Yang kat Senai Airport tu, aku update next entry la. Kang sangat banyak pulak gambar kat entri nih. Ini pun dah banyak dah. Huhu~ 


Ok bye~ 


.

2 comments:

ahmad endo said...

alamak...sungguh bestlah....sedap2 tu...hehehe

Nini Mohd said...

hehee~
tau takpe. memang best. ;)