Wednesday, December 1, 2010

watching movie alone : Rapunzel

Harini aku tengok movie. Sorang2. Yer, SORANG-SORANG. Takde ape yang pelik ngan "tengok movie sorang2" kan.

Lagipun bukannye kena pegi jauh. Dah tentu dalam building yang same jer ngan tempat keje aku.

Well...actually ni la first time tengok movie sorang2. Biasenye aku tengok movie ngan dia. Tapi dia dah jauh dari aku. Sedih gak tadi. Coz tiba2 teringat waktu2 kitorang tengok movie sama2. haiihhh~

Btw, tadi aku stress + bosan + sedih + saket ati. Nak buat keje pun tak senang lol. Memang otak tak boleh berfungsi dah. Pukul 6.04 aku dh blah dari office. Tak pernah aku balik awal macam ni. Paling awal pun pukul 6.15 atau 6.30 (aku abes keje pukul 6pm).

So, tadi aku decide untuk tengok wayang untuk hilangkan stress. Dan aku pilih untuk tengok cite animasi, untuk hiburkan hati. Dah lama aku menunggu cite ni. Dah a week kot kluar, tapi takde masa nak pegi tengok. Sekarang, masa yang sesuai untuk menonton movie ni.

Tadi aku beli tiket yang pukul 6.15pm. So masuk wayang & baru jer duduk, cite tu dah start. Tak perlu aku pening2 nak tunggu. Dah la tengah serabut nih kan. Kalo tunggu lama2, lagi serabut kepala otak nih.





Wahh...sumpah cite ni sangat menghiburkan hati aku. Gelak2, ketawa2, hepi2. First movie for December. It's really worth my RM7. hahh~ ;D

Trailer ni macam tak menggambarkan jalan cite movie ni. Sape2 yang blom tengok, dicadangkan korang tengok la movie ni. Lagi best dari trailer nih. Sumpah terhibur ok. :)

Cuma aku tak suke part rambut Rapunzel di potong. Arrgghhh~~~ tidakkkk....!!!! sayangnyer rambut blonde yang magic tu!!! Okay, ter-cerita part klimaks plak. Tak suspen la korang nak tengok nanti kan. ;p


*p/s : dalam setiap cerita animasi, mesti ade ending "happily ever after". alangkah indahnya kalau di dunia nyata pun macam tu kan. haiihh.. '~'


.

No comments: