Tuesday, December 28, 2010

AMARAN! Broadband limit is approaching!



Terkejut den bila tiba2 muncul amaran nih. Ape yang aku buat ngan broadband nih sepanjang bulan ni sampai dah hampir 5GB? Oh. mungkin aku banyak download men-download. Mungkin sebab aku selalu on (connect) internet, walaupun tak guna pun. Dan mungkin juga sebab aku selalu tertido depan laptop dan laptop serta internet ter-on sampai ke pagi. Itu lah nikmatnyer bila online sambil berbaring di atas tilam yang empuk bertemankan bantal busuk dan selimut hangat.

Dan aku tak tau lah kenapa laptop nih tak boleh automatik stand by kalo aku tak guna. Tak tau kenapa, dan tak tau nak buat camana. Sungguh aku tak paham ngan laptop nih. Mengong. Uhh..tapi aku tetap bersyukur. Walaupun ini hanya laptop pinjam kepunyaan kakak, sebab laptop aku rosak dah beberapa bulan dan sampai sekarang masih belum repair. Bersyukur lah dengan apa yang ada.

Ok dah. Berbalik pada topik.


perghh~~ dah nyawa2 ikan dah rupanyer~




time-base ok lagi kot



Rasanya jarang2 jer kot aku guna broadband sampai hampir approach limit. Aku rasa ini kali kedua kot jadi camni. Mungkin kali ketiga. Kadang2 usage aku tak sampai separuh. Yang jadi hampir approach limit tu bila aku banyak download men-download.

Tapi apa jadi kalo terus sampai limit? Korang pernah tak sampai approach limit? Apa yang jadi ngan broadband ni ha? Aku tak pernah mengalami kejadian sedemikian rupa. Nak tau jugak. Tapi tak berani buat eksperimen sendiri. huahuaa~ ;p

So sekarang ni, dah tak boleh terlalu kerap online sehingga 1haribulan Disember muncul. Blogging bagaimana pula? Nak post entri baru? Nak blogwalking dan comment kat blog blogger2 lain? Oh, kalau nak post entri baru, aku klik jer "New Post". Pastu disconnect dulu connection broadband tu. Then mulakan menaip. Nak siapkan entri makan masa gak wooo~~ (kalo entri merapu2 dan meleret2). So, terpaksa la jimatkan usage macam tu.

Kalo nak blogwalking pun camtu jgak. Click dulu kat blog tu & biarkan loading sampai habis. Lepastu baru disconnect & baca la sampai habis. Huhuu~~ sadis kan kehidupan internet aku sejak sehari dua nih.




p/s : pada rakan2 yang tak sempat saya nak blogwalking tu, sori sangat2. harap paham dengan situasi sekarang. nanti saya blogwalking sampai lebam k. hahaa~ ;DD


.

No comments: