Tuesday, November 16, 2010

Aidiladha's Eve

Kat office tadi ade announcement - staff Muslim boleh balik pukul 3.30pm. Nak raya la katakan . Boleh balik awal sket. Sket jer, ok.

Aku tengok jam. Pukul 3.00pm

Hahh?? Lagi setengah jam!

Ceh. Boleh la plak aku balik pukul 3.30pm???

Keje banyak lagi nih. Aku ade Witness Statement yang nak disiapkan sebelum bercuti Raya Haji. Pastu mula la tak puas hati. Tu la, dari tadi terhegeh2, slow jer buat keje. Sekarang semua orang (Muslim jerla) boleh balik awal, aku masih blom dapat balik.

Walaupun ramai staff Muslim yang tak balik pukul 3.30pm coz banyak keje, aku tetap tak puas hati! Yerla, mana dapat peluang balik awal camni. Ingat senang2 ke big boss tu nak bagi staff balik awal? Huhuu~~

Dah la kena check dokumen, incoming faks, NOD. Ishhh~~~ memang tak puas hati.

Pukul 5, baru dapat balik. Huh.

Pagi tadi masa nak pegi keje dah siap bawak barang nak pegi umah akak kat Majidee. Aku plan, balik keje nanti terus pegi umah akak. Tapi bila dapat balik awal (awal 1 jam jer) mcm nih, rasa cam nak balik umah dulu. Nak ambik baju lebih (eh, brape ari aku nak stay kat umah akak aku nih.cam banyak sangat jer baju).

Nak ambik mainan yang tertinggal skali. Mesti budak yang banyak cakap tu suke mainan Ben10 yang aku beli untuk dia. Tak sabar2 dah nak jumpa budak tu. *Rindu sama dia~

Tapi bila dah sampai umah aku ni, dah merasa tilam yang empuk nih*empuk la sgt, cam malas plak nak bangun, bersiap & pegi umah akak. Dah malam plak tu. Arghh~~~~

Ok, rajin2kan diri. Ambik ape yang patut, yang tertinggal tadi dan bersiap! Huh. Nak membebel lagi nih. Sia2 jer aku bawak beg berat2 pegi office. Dah la tadi lambat. Terpaksa naik teksi pegi keje. Dari Skudai ke bandar. First time naik teksi pegi keje selama setahun setengah aku keje kat CS tuh.

Terima kasih uncle teksi. Rezeki awak dapat RM19.70 dari saya pagi tadi. Huhuu~~ naseb baek tak mahal sangat, jalan tak jem sangat, & aku rasa meter teksi tu ikut kilometer, bukan ikut masa*ade ke camni?ntah.

Siap bagi resit lagi. Walaupun aku tak mintak. First time jugak aku dapat resit pas naik teksi. Gahh~~ xP



Selamat Hari Raya Aidiladha. Mari kita sama2 berkorban. ;D



p\s* apa yang anda korbankan tahun ni?


.

No comments: