Thursday, July 8, 2010

Durian : Perkarangan Mahkamah Tinggi JB

Arini makan2 durian (free) lagi. Kali ni makan di perkarangan Mahkamah Tinggi Johor Bahru pula. Ini Mahkamah yang anjurkan. Bayar RM10, eat all you can. Semua boleh pegi (asalkan bayar), lawyer, kakitangan Mahkamah dan orang awam, termasuklah Yang Arif Hakim2.

Office aku hantar 10 orang pegi makan durian, termasuk lah aku (ishh..selalu jer tersenarai nama aku. Dah tau aku memang suke durian, kan. ;p ) Office yang bayar, kitorang pegi makan jer. Sape yang nak menolak kan. ;p

Durian dia takde la best sangat. Patut la RM10 jer kan. Tapi takpe, dah nama hantu durian. Durian best ke, tak best ke, tetap melantak. ;D

Kitorang sampai kat situ dalam pukul 5 petang (makan2 durian start pukul 4.30 petang). Wahh...siap ade khemah lagi kat perkarangan Mahkamah tu.

Kitorang makan sampai pukul 5.50 petang. Ade yang makan sikit jer, pastu stop. Coz diorang tak boleh makan banyak. Ade yang ade penyakit (darah tinggi), ade yang memang tak boleh makan banyak.

Seperti biasa, aku memang makan banyak. Tapi malangnye bukan aku yang "juara" (walaupun ini bukan pertandingan). Sorang kerani kitorang yang menjadi "juara" makan durian harini. Aku sekadar no. 2 jer. Kihkihh~~

Dia berterima kasih pada aku, sebab aku yang suruh dia makan banyak. Yer, memang aku yang paksa dia habiskan durian2 tu, sebab aku dah tak larat nak abeskan. Dan durian tu plak dah kopek. Takkan nak buang plak. Membazir itu amalan syaitan. Jadi, walaupun dia dah tak larat nak makan lagi dan telah menolak "suruhan" aku untuk habiskan semua durian2 tu, dia tetap makan lagi. Hahahaaa~~ jahatnyer aku. ;p

Aku memang nak abeskan durian2 tu, tapi aku memang betul2 dah kenyang. Aku takut jadi cam 3 ari lepas jer, yang pegi makan durian kat Taman Pelangi. Makan sampai kenyang, sampai nak muntah. Huhuu~~

Lagipun perut aku masih lagi terasa lain macam. Sejak beberapa hari yang lepas (sejak makan durian kat Taman Pekangi). Sembelit kot. Sampai Encik Kuneng membebel, dan (beberapa kali) cuba nak belikan aku ubat Poh Chai (camni ke nama dia?). Tapi aku taknak & tak bagi dia beli. Coz aku rasa lagi menyeksakan kalo makan ubat. Takpe2, lama2 nanti ok la tu perut saya. Hee~~ ;p



.

No comments: